Indieplace kehälogo valkoinen

Stay up to date

Stay on top of the trends of the industry and learn the best practices of influencer marketing from our experts in authentic influence.

Vaikuttajamarkkinointi trendit 2026

Vaikuttajamarkkinoinnin trendit 2026

Kuluttajat väsyvät meteliin, algoritmit elävät omaa rytmiään ja kilpailu ihmisten huomiosta kiristyy. Vuonna 2026 vaikuttajamarkkinointi kypsyy vaiheeseen, jossa tekeminen strategisoituu, syvenee ja sulautuu luontevasti koko markkinointiin. Tämä näkyy niin kuluttajakäyttäytymisessä kuin siinä, miten brändit investoivat sisältöihin.

Read more

Miksi brändin kannattaa käyttää vaikuttajamarkkinointitoimistoa?

Vaikuttajamarkkinointi on kasvanut yhdeksi tehokkaimmista tavoista lisätä brändin tunnettuutta, rakentaa luottamusta ja kasvattaa myyntiä. Ulospäin yhteistyö vaikuttajan kanssa näyttää helpolta: sovitaan sisällöstä, julkaistaan ja odotetaan tuloksia. Todellisuus on paljon monimutkaisempi. Kampanjat sisältävät kymmeniä työvaiheita ja vaativat huomattavan määrän koordinointia.

Read more

Miksi vaikuttajamarkkinointi epäonnistuu?

Vaikuttajamarkkinointi tarjoaa valtavasti mahdollisuuksia, mutta liian usein kampanjat epäonnistuvat samojen virheiden takia. Yleisimpiä sudenkuoppia ovat väärän vaikuttajan valinta, heikko kohderyhmän ymmärrys, epäselvät tavoitteet ja yhteistyön puutteellinen suunnittelu. Kun vaikuttajavalinnat, mittarit ja pääviesti ovat kunnossa, kampanjat tuottavat haluttuja tuloksia.

Read more
UGC-sisällöntuotanto-tuottajat-Henriikka-Melanie-Veera

UGC = Brändien menestyksen valttikortti aitouden aikakaudella

Sisältötulva on tänä päivänä suurempi kuin koskaan ja brändien on yhä vaikeampi herättää huomiota ja sitouttaa yleisöään. Yksi tehokkaimmista ja autenttisimmista keinoista tavoittaa ja sitouttaa yleisöä on user generated content eli UGC – käyttäjien ja sisällöntuottajien itse tuottama sisältö, joka tuo brändin eläväksi aidolla ja luotettavalla tavalla.

Read more
Staravaikuttaja-Indieplace-Janni Hussi- Esko Eerikäinen - Vilma Nissinen

Mitä ottaa huomioon, kun teet yhteistyötä staravaikuttajan kanssa?

Julkkikset ovat kautta historian toimineet brändikasvoina perinteisissä mainoksissa, mutta lähes jokaisella julkisuuden henkilöllä on nykyisin iso seuraajamäärä myös sosiaalisessa mediassa. Tämä tekee staravaikuttajista houkuttelevia kumppaneita brändin mainonnassa. On kuitenkin tärkeää muistaa, että staravaikuttajat eivät tyypillisesti ole sisällöntuottajia samalla tavalla kuin pitkään sosiaalisessa mediassa työtä tehneet vaikuttajat.

Read more
en_GBEnglish