Indieplace kehälogo valkoinen

Pysy ajan tasalla

Pysy kartalla alan trendeistä ja opi vaikuttajamarkkinoinnin parhaat käytännöt aidon vaikuttavuuden asiantuntijoilta.

UGC-sisällöntuotanto-tuottajat-Henriikka-Melanie-Veera

UGC = Brändien menestyksen valttikortti aitouden aikakaudella

Sisältötulva on tänä päivänä suurempi kuin koskaan ja brändien on yhä vaikeampi herättää huomiota ja sitouttaa yleisöään. Yksi tehokkaimmista ja autenttisimmista keinoista tavoittaa ja sitouttaa yleisöä on user generated content eli UGC – käyttäjien ja sisällöntuottajien itse tuottama sisältö, joka tuo brändin eläväksi aidolla ja luotettavalla tavalla.

Lue lisää
Staravaikuttaja-Indieplace-Janni Hussi- Esko Eerikäinen - Vilma Nissinen

Mitä ottaa huomioon, kun teet yhteistyötä staravaikuttajan kanssa?

Julkkikset ovat kautta historian toimineet brändikasvoina perinteisissä mainoksissa, mutta lähes jokaisella julkisuuden henkilöllä on nykyisin iso seuraajamäärä myös sosiaalisessa mediassa. Tämä tekee staravaikuttajista houkuttelevia kumppaneita brändin mainonnassa. On kuitenkin tärkeää muistaa, että staravaikuttajat eivät tyypillisesti ole sisällöntuottajia samalla tavalla kuin pitkään sosiaalisessa mediassa työtä tehneet vaikuttajat.

Lue lisää
Vaikuttajapalkkiot Julianna Jokela ja Niko Saarinen

Vaikuttajapalkkio – mitä jokaisen brändin tulisi tietää?

Vaikuttajien hinnoittelua tarkasteltaessa sorrutaan usein vertaamaan pelkästään hintaa suhteessa seuraajamäärään tai tavoittavuuteen. Heti alkuun paljastettakoon salaisuus – se kertoo vain murto-osan kokonaiskuvasta. Jos vaikuttajavalinnat perustuvat pelkästään tavoittavuus-hintasuhteeseen, ollaan helposti hakoteillä ja saatetaan ohittaa ne vaikuttajat, jotka olisivat täydellisiä brändikumppaneita.

Lue lisää
Vaikuttaja Sini Laitinen artikkelissa X, Y- ja Z-sukupolvista.

Z-, Y- ja X-sukupolvet pähkinänkuoressa

Tässä artikkelissa sukellamme Z-, Y- ja X-sukupolvien somekäyttäytymiseen ja kulutustottumuksiin – katsomme, mikä herättää innostusta, mikä ärsyttää ja mikä saa heidät jättämään peukut ylös tai alas.

Lue lisää

PR:n ei-niin-perinteiset mittarit

PR:n perinteiset mittarit ovat jo varmasti monella hyvin hallussa; PR:n arvon laskeminen, julkaisuiden sävyjen analysointi ja potentiaalinen tavoittavuus. PR:ää voi kuitenkin mitata myös monella muulla tavalla. Keräsimme artikkeliin ei-niin-perinteiset mittarit, joilla voit analysoida PR:n onnistuneisuutta.

Lue lisää
fiFinnish